lørdag 25. desember 2010

Tidenes beste julefrokost!

Da må jeg fortelle at nå har jeg opplevd tidenes beste julefrokost!

I går kveld var vi i kirka til Frelsesarmeen. Det var både sang, tale og opptreden fra ungene. Himmelbjerget opprette med en julesang, men midt under sangen glemte ungene ut teksten, så det var nå så som så... =P Før vi gikk hjem fikk vi servert kakao og paneton; paneton er noe som kan ligne på norsk julebrød.

I kirka til Frelsesarmeen.

Ja, så kom dagen i dag. Julen her feires mest i dag, så jeg var litt spent på hvordan det kom til å bli. Frokosten var i hvert fall et høydepunkt! Bordene ble dekket fint med duk og til frokost ble det servert kakao, pepperkaker og kakemenn. Så, da frokosten var fordøyt var det tid for å åpne presanger!

Julefrokosten =)

Først ble julestrømpene klippt ned og delt ut. Deretter ble presangene åpnet. En etter en åpnet de gavene. Og ja, dere skulle likt å sett glisa på ungene denne dagen! De fikk alle sammen klær og sko. Og nei, jeg kan ikke huske at jeg ble så veldig glad for de pakkene med klær. Alle sammen klappet og ropte etterhvert som presangene var åpnet.

Her blir innholdet i julestrømpene tømt ut!



Rosa med julegaven sin.

Se det gliset!

Agripina


En fornøyd Victor!

Etterpå var det full fart inn på rommene for å få byttet til de nye klærne. Aldri har jeg sett disse ungene i så nye, rene og fine klær! Et flott syn var det!

Adriana i ny t-skjorte og genser.

Omar og Victor i nye klær!

Orlando. Ja, ser jo nesten ut som andre gutter!

Miguel i sine nye klær!

Nå er ungene dratt hjem til familiene sine. De kommer tilbake på mandag. Eneste er Agripina som aldri drar hjem til familien sin, med god grunn. Magen min er forresten god og mett også. For ikke så lenge siden spiste jeg, Mayora og Agripina julemiddag sammen med folk fra Frelsesarmeen.

Julemiddag

Så ja, det har vært en veldig koselig jul her! Nå er det forresten bare to dager igjen til jeg sitter på bussen til La Paz for å hente hele søskenflokken + Karoline! Det blir stas!

Nok en gang: god jul!

2 kommentarer:

  1. leste nettopp dine siste bloggbidragene...og savner bolivia, så klart:-)
    høres kjempe kjekt ut!
    flott at det går så bra i potosi:-)vet du om det er noen frivillige som skal komme etter du reiser til norge?
    ønsker deg fortsatt masse fine dager med ungene, hils til hele fadderfamilien min...klem ma

    SvarSlett
  2. Du må nok ta deg en tur igjen te Bolivia =)

    Eg sko vel ønska der kom nogen frivillige her itte meg, men eg vett foreløpig ikkje om nogen...

    SvarSlett